onsdag 28. oktober 2009

Du verden som tiden flyr


"Hjøøøølp" som vi sier der jeg kommer fra.

Jeg står nuh offisielt fast ved case 5, selv om jeg har prøvd å finne ut av det selv så er det noe som ikke helt faller på plass enda men jeg vil si at jeg har fått til litt... Problemet er at når jeg setter inn en bakgrunn så kjøres ikke de enkelte animasjonene men hele spriten bestemmer seg for å gå adhoc og jeg sitter igjen med tusenvis av dansende karakterer på skjermen. Jeg tror (her er det åpent for forslag dere) at det mangler en event update men jeg er ikke sikker... Har i hvertfal klarert sullamitten for syntaxerror og skrivefeil så ingen feilmeldinger kommer opp altså samt karakteren (de mange) klarer i hvertfal å feste seg til objektet som jeg har valgt å kalle "bakke" og hopper med gravitasjon og velocity.

Hurrah for meg:)


Så for å kort oppsummere:

Det funker på en måte, bare jeg får animasjonen til å oppføre seg men jeg har sett igjennom shiten fra blokksberg og tilbake men finner ingen "feil" altså min konklusjon er at jeg mangler en linje som gjør at flash skjønner at den bare skal kjøre en animasjon av gangen...

Ellers har jeg kommet godt i gang med bakgrunner, fiender og andre små objekter jeg seinere skal programmere inn i spillet samt musikk har blitt skrevet nesten helt ferdig:)

Dagens Haiku;

Konemisshandling koder:
"do as your f*king told"
Vil funke bra i Flash!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar