onsdag 11. november 2009

Yes way!

Endelig har jeg funnet løsningen på mine hindringer, om en står fast; skriv koden på nytt! Dette funket for meg ved mange anledninger og det høres kanskje komplisert ut men det hjelper faktisk med forståelsen av koden ved å gjøre dette:)

Så for å oppsummere; case 5 gikk strålende og de neste casene følger godt etter, jeg skjønner mer nå og koding virker ikke så vanskelig og skummelt lengre.



Jeg har gjort en del endringer som nevnt tidligere, i utgangspunktet skulle jeg ikke ha noe "telle" system eller objekter som skulle plukkes opp i spillet mitt men på grunn av at det er krav om dette i oppgaven, tar jeg det med alikevel.



Designet har også blitt en del modefisert eller forenklet om du vil, grunnen til dette er at jeg vil ha enkle figurer som går raskt å animere siden vi har en tidsbegrensning samt med mange detaljer vil det i Flash ikke vises så tydelig på grunn av vektorgrafikken.




Nytt design på fiendene i spillet måtte til, jeg forenklet de siden de kommer til å dukke opp i korte intervaller om gangen og har ikke behov for mange detaljer. Jeg har begynt på kodingen av disse for å få de til å komme mot karakteren min og lagt til arrays siden de kommer fler av gangen.

ellers tar jeg det litt med ro med kodingen, jeg har flere oppgaver å gjennomføre samt jeg vil bli helt ferdig med animasjonene og alle elementene jeg skal bruke, jeg har kommet såpass langt at det funker bra for meg å gjøre dette nå. Musikk skal jeg spille inn i programmet Pro-Tools førstkommede torsdag.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar